Bu Bir FarrellEco Güncelidir

TheDirectEco

Merhabaaa bugün burada toplanma amacımız Iwashita Keiko mangakasının bir serisinin bitişi!!! İnanması ne kadar da güç, değil mi? Çünkü Iwashita Keiko mangalarının üstünde bilinmeyen bir lanet dolaşmaktaaa… Ve bugün Hana o Meshimase o lanetten kurtuldu ve hep beraber final yüzünü gördük 😀

Öncelikle Hana o Meshimase’ye gelirsek kesinlikle çok ama çok sevdiğim bir shoujo serisi oldu. Shion’u ve Mamyuuda-san’ı ayrı ayrı çok ama çok sevdim. Özellikle Mamyuuda-san’ımı çok özleyeceğim

image003

Diğer Iwashita Keiko serimiz olan Kuchibiru ni Kimi no Iru’nun ing grubu zaten kapandı, onun üstündeki lanet çok daha ağır adeta şu an bilinmeyen bir mağarada mühürlenmiş, bir gün çalışkan ve logo kullanmayan bir ing grubun o mührü bozmasını diliyorum. Yeni ayinimiz başlasın…

Biraz da size lanetli mangakamız Iwashita Keiko’yu gösterelim 😀 (Bayan olan) Ne kadar lanetli olsa da hikayelerini ve farklı çizim tarzını çok seviyorum, iyi ki varsın bize daha çok Mamyuuda-san gibi birçok manga kazandır Keiko-sensei

Hana o Meshimase mangakanın piyasada bitmiş ilk serisidir arkadaşlar 😀 Kuchibiru serisi Farrelleda ile günceldeyiz zaten bir de Friolero ile mangakanın bir one-shot’unu aldık, kış tatili de yaklaştığına göre yakında onu da veririz diye umuyorum. Kız Frii unutmadın İnş xP  Bir de Bokkonrinri diye bir serisi var ama onun da bir bölümü ne var ing o da lanetli yani 😀 Geçen Hayal birçok mangasını da buldu bana mankaganın ama çoğu myanimelist’te kayıtlı bile değil anlayacağız onlar doğuştan lanetli hayata 1-0 yenik başlamışlar 😀

Bu kadar lanetten bahsettiğimiz yeter güzel günler bu serilere de gülecek bir gün inanıyoruz 😀 Başka, başka ne anlatsam bilmiyorum valla 😀 Yeni, daha doğrusu ilk kez bir kore dizisine başladım güncel yazısını yazdıktan sonra ona izleyeceğim, adı Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo. Youtube’da rastgele OST dinlerken bir şarkısına denk gelmiştim, klibinden de diziyi çok beğenince hemen indirdim, güzel de vallaha 😀 Şu geçmiş zamana gitme işine hayranım ya, yok mu geçmişe gitmenin bir yolu acaba 😀 Hissediyorum yani yanlış çağda doğmuşum ben, bayağı binlerce yıl eskiye gideyim ben, belli ki prensim o zamanlarda kalmış xp Dizinin linkini atayım da siz de seversiniz başlayın ^_^ Dizinin Türkçesi için buradan yeppudaa’ya da çok teşekkürler muck muck  

Benden bu kadar 😀 Sözü sevgili editörüm Farrelleda’ma bırakırken ben de su kaynatıp kahvemi yapıp dizimi izlemeye koyuluyorum… Hana o Meshimase de bittiğine göre sizleri okumama davet etmeme gerek yok sanırım, dimi 😛 Var mı, pekala, sevgili Mavi Manga okuyucularımız hepinizi sıcacık, çiçek dolu, Shion ve Mamyuuda-san’ımın aşkına davet ediyorum ^_^ İyi okumalar…

Farrelleda

Merhabalar çiçekçi kızımızın finaliyle karşınızdayız. Çevirmenim TheDirectEco bu seriyi bana ilk getirdiğinde bölüm sayısı kısa diye kabul etmiştim. Seriye ait hiçbir fikrim yoktu. Ve çevirmenimin ilk bölümü atmasıyla vurulmam bir oldu. O kadar harika iki karakter vardı ki mangada. Çiçekçi dükkanı sahibi düşünceli, naif ve her daim kızın en büyük destekçisi olan Mamyuuda-san. Başta hoppa diyebileceğimiz sonradan tanıdıkça ne kadar kırılgan bir kız olduğunu gördüğümüz sevimli mi sevimli Shion. İkisini okumak, aralarındaki bağın yavaş yavaş gelişmesine tanık olmak çok güzeldi. Hani bir kusur bulmam gerekseydi mangaya herhalde kısalığı olurdu çünkü 4 bölüm bir şey. Mamyuuda-san ve Shion’u daha da okumak isterdim açıkçası. Doyamadım zalim mangaka :(( Buradan sana hem teşekkürlerimi hem sitemlerimi yolluyorum. 

Ve son söz olarak Çevirmenim TheDirectEco’ya çok çok teşekkür ederim. Beni böylesi güzel bir manga ile tanıştırdığı için. Seninle bölüm kritiği yapmak çok eğlenceliydi lakin final bölümünde az kalsın yüreğime indiriyordun bunu da unutmadım Ecom. Ve bu mangayı hala okumayan varsa hemen açıp okumalarını bol bol da yorum bırakmalarını tavsiye ederim. Başka finallerde ve güncellerde görüşmek dileğiyle…

Hana o Meshimase Bölüm 4 FİNAL
Çeviri: TheDirectEco Edit: Farrelleda

Sakamichi no Apollon Official Fanbook ÖZEL BÖLÜM
Çeviri: Zakkyliar Edit: Farrelleda

Arakawa Under the Bridge Bölüm 107-107-5-108-109-110
Çeviri: Deuce  Edit: Daredewill ( Tortuga Çeviri)

Ake no Tobari Bölüm 45
 Çeviri: Mayu Edit: Eva

Chihayafuru Bölüm 120
Çevirmen:Mayu & Cain Temizleme: Hayal Edit: Livanem

Chunqing Yatou Huolala Bölüm 82-83-84-85
Çevirmen: Tigergirl Editör: Livanem (82-84) Eva (83-85)

Fate/Apocrypha  Bölüm 6
Çeviri: The Baykuş Edit: Asmin

Green Boy Bölüm 53-54
Çeviri: Sumire Edit: Eva

Hokuto no Ken Bölüm 134
Çeviri: Sumire  Temizleme:  Hayal Edit: Eva

Imawa no Kuni no Alice Bölüm 15-16
Çeviri: The Baykuş Edit: Asmin

Sumika Sumire Bölüm 4 Güncel
Çeviri: Cain Edit: Eva

Siren’s Lament Bölüm 43-44
Çeviri: Zakkyliar  Edit: Livanem

Hayal’den İçeriğini Yazmak İçin Başlığı Bulmak Kadar Uğraşmadım Günceli

Yeni yılınız kutlu, mutlu, huzurlu olsun. Size mutluluklar getirsin. Bu güncel de bu kadardı, yarın sınavım var kalın sağlıcakla :wave::skin-tone-2: Aşağıya da bir gif bırakayım boş durmasın 😀

Amalgam of Distortion Bölüm 4
Çevirmen: Hiro Editör: Farrelleda

Koudaike no Hitobito Bölüm 8
Çevirmen: TheDirectEco Editör: Farrelleda

Torikago no Tsugai Bölüm 1-2-3-4 YENİ SERİ
Çevirmen: TheDirectEco  Temizleme: Mayu (3-4) Editör: Farrelleda

Usemono Yado Bölüm 1 YENİ SERİ
Çevirmen: TheDirectEco Editör: Fumi

unOrdinary Bölüm 29
Çevirmen: Mayu Editör: Hayal

Pippira Note Bölüm 6-10
Çevirmen: Zakkyliar Editör Fumi 

Himouto! Umrau-chan Bölüm 0 YENİ SERİ 
Çevirmen: TheBaykuş Editör: Fumi

Revival Man Bölüm 15-16-17-18-19-20
Çevirmen: TheBaykuş Editör: Hayal

Everyday, Nijiiro Days Günceli

Fumi

Aylar öncesi kapısını çaldı Nijiiro Days Mavi Manga’nın 🙂 Biz üzerinde çalıştık çalıştık çalıştık fakat ancak bugüne sizlerle buluşturabildik 🙂 Nijiiro Days’de çalışan 4 editör, 3 temizlemeci ve 2 çevirmen’den oluşan ekibin bir parçası olmaktan mutluluk duyuyorum 🙂 umarım seriyi tamamlayınca da severek okuduğunuz için sizlere bir teşekkür yazısı yazma fırsatım da olur 🙂 bizi sabırla beklediğiniz için sizlere, emekleri için ekip arkadaşlarıma çok çok çok  teşekkür ediyor ve sizi Nijiiro Days bölümleri ile baş başa bırakıyorum 😉 

Farrelleda

Merhabalar ben Nijiiro’nun geçici editörü Farrelleda. Günlerden bir gün yine bir buluşma gününde -ki bu bayağı özel bir buluşma. Fumim ile Chizurum Nijiiro bahsini açtılar. Hemen ikisi ile de ortak bir şey yapmamış olmanın verdiği açgözlülükle Hayalim ile birbirimizle bakıştık ve bir 5 bölüm yollayın da gelsin diyerekten kaptık bölümleri :)) Tamamen gönüllü olarak katılan The Baykuş’la da bu kalabalık kadrolu serüvenimiz başladı. Şimdik mangadan bahsetmek gerekirse; yaptığım bölümleri baz alarak güzel seri olduğunu söyleyebilirim. En azından shoujo severler için yeni bir soluk olacak gibi. İsimler tam olarak hafızamda yer etmedi daha lakin en ilgimi çeken karakter  (kesinlikle Çizuru’nun etkisi yok bunda :)) ) siyah saçlı hafif sadist olan çocuk. İlerde onun sahnelerini merakla bekleyeceğim kendi adıma. Uzun lafın kısası, Çevirmen ekibinde Chizuru, The Baykuş, Editör ekibinde Fumi, Hayal, ben, çiçeği burnunda editör Luser, temizlemede ise Evalyn, Artist ve Friolero bulunuyor. Kendi adıma, bu güzel seri bahanesi ile eğlenceli zamanlar geçirmeme vesile olan hepsine teşekkür eder ve herkese keyifli okumalar dilerim. 

The Baykuş

Eveeeeet nijiiro günceli geldi, hoş geldi, sefalar getirdi efendim. Şimdi, bunun anısına, bu seri bana nasıl kitlenildi(!) onu anlatalım.
 Şimdi, bir ara Fumi adlı, tatlı mı tatlı, şeker mi şeker bir insan İstanbula geldi. Tabii ben heycanlı bir şekilde karşıladım, tıpkı herkes gibi. Lakin, böyle bir durum, böyle bir sonuç ya da böyle bir taktik ile karşılaşacağımı beklemiyordum. 
    
    Her şey tranvaya binmemizle başladı, ilk başta Chizuru konuyu açtı, sonra Farrelleda üstünü getirdi. Ben shoujo karşıtı bir insan olarak

 “Yani, yapabilirim ama bilirsiniz nefret ederim o yüzden birçok hata olacaktır.” dedim, dememle beraber de Chizuru

“Olsun ben kontrol ederim” dedi.
Şimdi taktiğin ilk aşaması tamamlanmıştı. İlk basamak olan, bahene, “yapabilirim demiştin” altyapısı haızrlanmıştı. Baykuş yani ben, gittim, kaçtım, saklandım ama en sonunda çay içmek için oturduğumzu yerde, Fumi de bu işin içine girdi. Herkese sorulmaay başlandı, ben gene de hayrı diyordum. Sonra  biri “Baho boşsun yapsana” dedi ve işler kızıştı. Şimdi, turan taktiği nedir basitçe anlatıyım; 

“Turan Taktiği düşmanı çevreleyerek yok etmeyi amaçlayan bir askeri taktik.”

Yani Fumi, Chizuru, Farrelleda bana baskı uygulamaya başladı. Taktiksel olarak düşünürsek, tam köşedeyim, yani arkam dağ, önümde 3 tane türk kuvveti ve kaçacak yerim yok. Kaçmaay çalıştım ve hoooop turan taktiği, duygusal baskı efendim. Dedim neyse yaparız, yaptımda aslında ama vize haftama denk geldi o yüzden biraz sıkıntı yaşamadım değil. ama olsun efendim. 

 Şimdi ilk başta “Shoujoo yaaaaa” diye düşünmedim dersem yalan olur. Lakin, okuyunca klasik bir shoujo olmadığını anladım. Ben bile sevdiysem, kötü olmasa gerek. Tabii zevkler ve renkler tartışılmaz. Bir ara çevirirken, sözlüğe bakmamaya başladım ki bu ne kadar sevdiğimi gösterir sanırım. 

 İşte sonuç olarak. Seri güzel, tatlı, romantik ilişkiler ne zaman tam gelişir alah bilir 🙂 (spo vermiyeyim) am asevdim. Dengeki Daisy’den sonra güzel geldi açıkcası. Kaliteli shoujo bulmak zor ve bu da mükemmel demem ama güzel bir shoujo. 

 Tamam tamam, bu sefer bitiriyorum. Sonuç olarak, seri güzel, çeviren ve editleyen ekip güzel, sizler güzelsiniz yani umarım severseniz. Eğer beğendiyseniz, lütfen yorum yapmayı unutmayın. Biliyorsunuz, sizin için yapıyoruz bu yüzden yorumlarınız çok önemli. O zaman, iyi okumalar.

EvaLyn

Sonunda sabırsızlıkla beklediğim Nijiro serisi başladı. Çok eğlenceli bir manga (♡˙︶˙♡) Temizlerken ingilizcesini anlamaya çalıştım ama sonunda pes edip beklemeye başladım (dayanamayıp animesini izledim çaktırmayın :P) Fumi senseimin başını şişirmiştim ne zaman aktif olacak diye diye ≧ω≦ Bu seride emeği geçen herkese teşekkürler ve okuyan sana da teşekkürler ฅ’ω’ฅ Evet evet sen :”) Ay gidip okuyayım (:hearts:ω:hearts: ) Karakterlerin hepsi ayrı renk ayrı eğlence . Umarım beğenirsiniz ve bol bol yorum yaparsınız :arrow_upper_left:(^ω^):arrow_upper_right:

Hayal

*Edit yapmaktan zaman bulamayıp yazı yazacak vakti olmadı, gözünden uyku akıyor yarısı gün sınavı var ondan yazamadı bunu yazan da ruhu*

Luser

Evet arkadaşlar bugün ilk güncel yazısında yer alışım . Nijiiro’yu ilk defa animesinde izledim ve baya etkilendim . Her türlü karakter mevcut olmasına rağmen benim favorim utangaç olan :smiley: Ve bu güncelden sonra sıkıntı çıkmazsa editörünüz olarak yer alacağım. Bu seriyi bize kazandıranlara da teşekkür ederim :smile:

Chizuru

Hayat çok zor arkadaşlar, Nijiiro’da öyle resmen dağları tepeleri aştık. Düz yollarda bile ordan oraya savrulduk. Uykumuzdan mı taviz vermedik, yoksa çalışmaktan mı, rivayete göre 3 gün boyunca aç susuz kalıp Nijiiro editleyenler bile olmuş. Öncelikle bu güzel seriyi alan editörü minnoş Fumi’ye teşekkürler. Onca yoğunluğunun arasında Nijiiro için çabalarını ben görüyorum ve çok teşekkür ediyorum. Tekrardan iyiki doğmuşsun. İyiki tanışmışız.😙😚 Sonra bize bu yolda yardım eden arkadaşlarıma çok teşekkürler, bir bölümde ben katkıda bulunayım diyerek editleyen Luser’a çok teşekkürler. (canın sıkılırsa yine gel yeaa çok bölüm var daha😇😇) İleriki bölümlerde çevirisine yardım eden arkadaşımız Baykuşa kafana pixel pixel gökkuşağı düşsün emi Baykuş. Sana da çok teşekkürler, çevirilerin güzel, çayların hep senin istediğin demde olsun. 😝😝 Seriyi temizleyen Evalyn ve Artist ve Friolero elinize kolunuza sağlık.

Bu seride bize yardım eden biricik çeditörlerden Farrelleda’ya çok çok çok çooookk teşekkürler. Şimdi burda kendimi tutmazsam güncel Nijiiro’dan Farrelleda’ya döner. O yüzden sakin oluyorum. Kendisi cidden kahrımı çekti, editimi yaptı, nazımı çekti, editimi yaptı. Yine de gıkı çıkmadı. O yüzden hakkını ödeyemem. 😍😍

Ve bence Nijiiro Days mangasının en harika kahramanı ve bizim en ufağımız biricik Hayalimiz sana da çok çok çok teşekkürler kuzucum. Dile benden ne dilersen hohoytt😇😄😄 Bu kız şu güncele kadar kendisinden, dersinden ve uykusundan taviz verdi bizim için ciddi ciddi duygulandım. Tutmayın ulan beni gökkuşağı ağlayacağım. 

Arkadaşlar umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur yazımı çünkü okumanız lazım. Arkadaşlarımın emekleri cidden benim için önemli sizin içinde önemli olsun. 

Gelelim bu gökkuşağı dolu güzel mangaya, benden size tavsiye shoujo sevmeyenler bile okusun. Güzel mangadır, farklı bir mangadır. İçinde bir sürü karakter bir sürü de bakış açısı bulundurur. Bence okuyan en kötü ihtimal kıyıdan köşeden bile kendini çekecek bir şey bulur. Burdan sevgili Keiichi-kun’a ve Tsuyoponnu’ya çok selamlar. Sizlere de iyi okumalar🤗🤗 

nozomi_x_keiichi_2

The One Bölüm 65
Çevirmen:Sawako Editör:Psykhe

Gokusen Bölüm 35
Çevirmen:Cain Çeviri Kontrol:Forever Young(Oyalanan Manga) Editör:Psykhe

Akaiito Bölüm 5
Çevirmen:Fumi Temizleme:Asmin Editör:Livanem

Nijiiro Days Bölüm 1-2-3-4-5-6-7

Çevirmen: Chizuru Editörler: Fumi, Hayal, Luser, Farrelleda, Chizuru Temizleyenler: Evalyn, Artist, Friolero, Hayal

İsimsiz Kahramanımızın Doğum Günü

Pekala, aahhh… aslında abi sana bir manga hazırlayacaktım. Ama, uygun bir tane bulamadım  aslında, son dakikalara doğru buldum ama edit yeteneklerim daha o kadar gelişmiş değil maalesef. O zaman, bahane kısmını geçtiğimize göre, doğum günü kutlama kısmına gelebiliriz sanırım :smile: Evet, abi  iyi ki doğdun, iyi ki buradasın^^. Her gruba bir tembel gerek derler(!). Sanırım burada tembel sen oluyorsun. Yani, tembellik de bir sanattır, anlayabiliyorum seni. Sen de uçmak, rahatlamak, dinlenmek istiyorsun. Tabii tabii normal bunlar. Her neyse, doğum günün olduğundan pek düşmanlık yapmayacağım. Ayrı mezheplerde olsak bile, amaç aynı nede olsa. Geçici barış antlaşması yapalım. Pekala o zaman umarım, ileride de bu tembelliklerinle birlikte aramızda olursun^^ 

Nice mutlu senelere :smile: ~~ The Baykuş

:sunglasses::sunglasses: Dogum gunun kutlu olsun Hiro, bu resmi ne zamandir senin dogum gunun icin sakliyorum :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye: Ehehe, batak oynamaya beni çağırmazsan bak kim gelir yoksa :laughing::laughing: Doģum günün tekrardan kutlu mutlu olsun, istedigin her şey gönlünce olsun, yakin zamanda employed olman dileği ile :birthday: Hadi üfle mumlarını Hiro Hiroo Hirooo :blush::blush: ~ TheDirectEco

Doğum günün kutlu olsun takımdaşım nice senelere 😄 -Tigergirl

Doğum günün kutlu olsun -Artist

Oğuzhan abi, doğum günün kutlu olsuun. Umarım yeni ama çok kısa geçecek olan 1 yılını dopdolu vee harika bir şekilde geçirirsiin. Nice mutlu seneleree! Umarım yakında tekrar görüşürüüz.~ KomFlag

İyi ki doğdun :)) Yağmurun Kahramanı…. 🙂 Çok tatlı anılar katan güzel bir gündü.(Hatırladıkça gülümsüyorum) Seni tanıdığım için çok mutluyum… yeniden, yine görüşelim ve yine yağmur yağsın 😀 😀 Psykhe__

Hayatımızı kurtarması gereken

İsimsiz kahramandır o

Rahatına düşkündür ama

Onu yine de çok severiz 

Doğum günün kutlu olsun, hayatın neşeyle dolsun. Bir sonraki yaşında da gireceğimiz iddialarda cebini kurutmak üzere. ~Hayal

Doğum günün kutlu olsun Hiro. Yeni yaşın sana mutluluk, huzur, sağlık ve başarı getirir umarım. Ame no Hiro-san 😊 İyi ki doğdun, nice Mavili senelere 😊 

~Mayu

 

adsiz

Uzaklarda çooook uzaklarda Mavi Manga Krallığı varmış. Bu krallıktaki herkes çok yetenekli çevirmen, editör ve temizlemeciymiş. Özellikle bir prensleri varmış ki çevirileri, çeviride ki hızıyla dillere destanmış. Krallıktaki herkes bu çalışkan prenslerini örnek alır daha çok çalışırmış. Bir gün krallıklarına prensleri Hiro’nun namını duyan Rosamary adında bir cadı gelmiş. Takılmış gizli gizli Hiro’nun peşine. (Vah vah gitti prens L) Bir izlemiş, iki izlemiş, üçüncüsünde artık “ yav hele bu ne, nasıl bir muhteşem bir prens böyle, ben tembellik yapmak istiyorum ama bu prens yüzünden yapamıyorum, hemen ona bir büyü yapmalıyım hihihihi” demiş. Koşa gitmiş kulesine ve başlamış büyüyü hazırlamaya.

Ertesi gün prens dışarı çıkıp sevgili halkını selamlamış, köşedeki manavdan elma almış seke seke yürümeye başlamış. (ehehehe tamam ya şaka şaka kocaman prens seke seke yürür mü hiç) tam o sırada karşısına Rosamary çıkmış. “Prensim, size yaptığım vişneli pastadan ikram etmek isterim lütfen yiyin.” Demiş. Prens pastadan bir çatal alıp tadına bakmış, sonra da küt diye yere düşmüş. Herkes çevresine toplanmış, tabii cadı kaçmış bu sırada. Prensleri uyansın diye halk her yerden doktorlar getirmiş fakat hiçbir faydası olmamış. Çalışkan prensleri yokken halkında morali çok bozulmuş ve artık hiçbir şey yapamaz olmuşlar.

Kulesinde yayıla yayıla yatan sihirli aynasından olanları izleyen Rosamary kahkaha atmış. “Bu laneti hayyatta kimsecikler bozamaz. Hihihihi ömür boyu tembel kalacaksınız.”

Bir gün halk yine prenslerinin başında toplanmış çözüm ararken manav konuşmuş.

“Bence artık krallığımızın yüce peri konseyini çağırmalıyız. ”

Herkes onaylamış ve Kral Baykuş hemen peri konseyini çağırmış.

Peri konseyi güzel ve başarılı perilerden oluşan bir konseymiş. Peri Farrelleda ve Peri Hayal aralarında konuşmuşlar. Ve bir karar vermişler.

“Bu laneti Yüce Peri Minnoş Fumi çözer” diyip gitmişler. Peri Minnoş Fumi’nin yanına. Ertesi gün Minnoş Fumi gelmiş elinde bir doğum günü pastasıyla

“Bugün Hiro’nun yeniden doğuş günü, hadi hep birlikte kutlayalım.” Demiş ve pastayı Hiro’nun suratına yapıştırmış ve Hiro-kun kendine gelmişşşşş. Mutlu mesut hayatlarına devam etmişler. SON.

Uyurgezer H-kun doğum günün kutlu olsun nice senelere. Bol Machida’lı senelere ahahaha 😀 😀 ~~Chizuru

nin_ninim

Eveeettt geldi mi 16 Aralık şimdi.. Doğmuş mu benim canım Nin Nin’im :hugging: Ne yazayım ki şimdi buraya ben :flushed: Yazmak istesem satırlara sığmaz, anlatayım desem kelimeler doğru cümleye düşmez. O zaman ben susayım bunlar anlatsın :beetle: :heart: İyi ki doğdun canım, iyi ki varsın.. Nice nice mutlu yılların olsun, sevdiklerin hep yanı başında olsun, yüzünde kocaman gülücükler olsun.. ya sen heeeeep mutlu ol Hiro’m.. heeeeep huzurlu.. Doğum günün kutlu olsun, FUMİ.

Sürprizzzzz :D Fumi’den The Baykuş’a Sevgilerle…

Prenseslerinin bir anda ortadan kaybolması kuzey krallığında derin bir yasa neden olmuştu. Hüzün çöktükçe çökmüştü krallığın üstüne. Ta ki bir kış günü gökyüzünden toprağa düşen ilk kar tanesiyle krallık aydınlanana kadar. Krallık aydınlanmış tabii çünkü kuzey krallığı olmasına rağmen yıllardır hiçbir kar tanesi düşmemiş bu topraklara.. Bundan sonraki her yıl bugünü kar festivali olarak kutlamaya başlamışlar. Krallık bereketlenmiş ve gün geçtikçe güçlenmiş.

Her yıl olduğu gibi o yılda gece yarısı olacak festival için hazırlıklar başlamış krallıkta. Çocuklar ortalıkta koşturuyor, büyükler gece gökyüzüne bırakılacak dilek fenerlerini hazırlıyor veeeee ziyafet için durmaksızın çalışıyorlarmış. Etrafında neler olduğundan habersiz bir gezginde koca kapılı handan içeri girmiş ve yiyecek bir şeyler söylemek için hancıya seslenmiş. “masayı donat hancı!” bu sözün üzerine hancı gezgine “üzgünüm yabancı ama bugün festival günü olduğu için handa yiyecek hiçbir şey yapılmadı ama dilersen akşam festivaldeki ziyafete katıl!” demiş. “Akşam ki ziyafeti bekleyemeyecek kadar açım, başka bir yere gideyim en iyisi.” diyen gezgin tam kalkacakken, “bu tatlı çöreklerden alabilirsin istersen, en azından akşama kadar seni idare eder.” demiş bir kız. Gerçekten çok aç olan gezgin kızın teklifini geri çevirememiş ve tatlı çörekleri kabul etmiş. “Nerden geliyorsun?” diye sormuş kız, “batıdan geliyorum.” diye cevaplamış gezgin. “Buralarda ne işin var peki yabancı?” demiş kız, “neden bu kadar merak ettin, kimseye zararım olmaz!” diye terslemiş gezgin. Bu cevap üzerine sinirlenen kız, “baba! Ben hazırlıklara yardıma gidiyorum” demiş ve bir hışımla handan çıkmış.

Bu sıralarda doğu krallığının ordusu kuzey krallığının kör sınırına dayanmış. Öfkeli olan ordu yerinde duramıyor bir an önce kuzey krallığına saldırmak istiyormuş. Atlar bile huzursuzlanmış bu öfkeden yerlerinde duramıyormuş. İçlerinden biri sınırı geçmiş “ daha ne kadar bekleyeceğiz!” diyerek. Ardından doğu krallığının komutanı hiddetle bağırmış “geri dön hemen, daha vakit gelmedi”. “komutanım, o ne olduğu belli olmayan adama neden bu kadar güveniyorsunuz?” demiş asker. Bunun üzerine komutan “onun hakkında bir şey bilmediğin belli asker. O gölge krallığından!” demiş. Bunu duyan asker irkilmiş ve sınırdan geri çekilmiş. Gölge krallığı aydınlığı karanlığa çevirebilen üst düzey casusların yetiştirildiği krallıkmış. Kimliklerini gizli tutar, tıpkı isimleri gibi gölge olurlarmış..

Hancının kızı gezginin o umarsız ve kaba tavrına olan sinirini dindiremiyor ve kendini amaçsızca oradan oraya koştururken buluyormuş. Sonra “yeterrrr!” diye sesli söylenince, “ne kadar da öfkeli bir kızsın sen!” demiş yanında biten gezgin alaycı bir ses tonuyla. Bu tavır üzerine daha da sinirlenen kız “sen kendini ne sanıyorsun yabancı, en mutlu günümüze gölge gibi düştün.” demiş kız biraz yüksek sesle. “Gölge mi? Sevdim bak, bana yakışır doğrusu” demiş yine alaycı bir tavırla gezgin. “Sen yoluna gitsene ne işin var buralarda” diye bağırmış kız. “Bak yine meraklı bir soru. Korkma size bir zararım dokunmayacak” demiş gezgin bu sefer umarsız bir tavırla. “Sen gitmesen ben gidiyorum” demiş kız ve çekip başka tarafa doğru gitmiş.

Festival başlamış tüm gösterişiyle. Her şey mükemmel ve kusursuzmuş. Gece yarısı toprağa düşecek olan ilk kar tanesini izlemeden önceki kutlamalar adeta göz kamaştırıyormuş. Gezginin gözleri sürekli kızın üstünde, kızın gözleri de gezgindeymiş. Ziyafet sonrası müzikler çalınmaya başlamış ve bir ateşin etrafında kızlar erkekler toplanmış. Tam bu esnada gezgini gözünden kaçıran kız öfkeli olduğu adamı arar olmuş. Tam umutsuzluğa kapılacakken gezgin “dans edelim mi?” diye fısıldamış. İstekli olduğunu belli etmek istemeyen kız kabul etmeyecek olduğunu gösteren bir tavır yapsa da gezgin oralı olmamış ve kızın elini tutup ateşin başında dansa başlamış. Herkes çok mutluymuş. Surat asan kız da bu mutluluğa kaptırıp kendini gülümsemeye başlamış. Gezginle dans ediyor ama tek kelime dahi etmiyormuş. Çünkü gün boyu olan tüm konuşmaları tamamen inatlaşma üzerineymiş ve şu anın büyüsünü bozmak istemiyormuş.

Zaman hızla akmış tüm bu mutlulukla ve kar tanesinin düşeceği vakit yaklaşmış. Herkes dilek fenerlerini almış eline ve beklemeye başlamış. Kız gezgine de bir tane vermiş. Hem de kendi hazırladığı dilek fenerini. “Napıcam bunu ben?” diye sormuş acemice gezgin, kıza. Gülmüş kız ve “gönlünden geçen dileği dileyip feneri gökyüzüne bırakacaksın” demiş. “dilek mi?” diye fısıldayıp derin düşüncelere dalmış gezgin.

Gözlerini kapayıp dilek fenerini gökyüzüne bırakan kız “dileğini tuttun mu?” diye neşeyle yanına döndüğünde gezgini görememiş. Nerede acaba diye etrafına bakınmış ama bulamamış. “Biraz bekliyim gelir herhalde” demiş ama gezgin gelmemiş. Geri sayım başlamış. Herkes nefesini tutmuş. Bekledikleri an gelmiş. Herkesin kalbi heyecandan deli gibi atıyormuş.

“Demek geldin gölge” demiş sert bir sesle komutan. “Bizde bir aksilik oldu diye saldırıya hazırlanıyorduk” diye sözlerine devam etmiş. Artık yıllardır sahip olmak istediğimiz parşömen bizim elimizde. Kuzey krallığının prensesine kör kütük aşık olan aptal kralımız atalarımıza ait olan parşömeni hiç düşünmeden kuzey krallığının prensesine vermiş. Ülkesinin refahını düşünen prenses bize hiç acımadan parşömeni, bizim en kıymetli hazinemizi kendi krallığına bırakmış. Yıllardır kar yağmaz oldu ülkemize. Kar yağmadığı için mevsimler şaştı, bereketsiz kurak bir krallık olduk. Gün geçtikçe zayıf düşüyoruz…” diye anlatırken gölge sözünü kesmiş. “ yaptığım işin arkasını sorgulamam ama bu parşömenin aslında kuzey krallığına ait olduğunu ve kuzey krallığı prensesinin kendine aşık olan kralınızın teklifini parşömeni geri alma şartıyla kabul ettiğini biliyorum. Çünkü kuzey krallığına bu parşömeni prensesten alıp getiren gölge krallığı. Ama dediğim gibi benim için bunun bi önemi yok, sadece adıma yakışanı yapıyorum hepsi bu” demiş gezgin ve sınırı geçip elindeki parşömeni komutana vermiş. 

Nefeslerini tutup karın düşmesini bekleyen halk hayal kırıklığına uğramış, beklenen vakitte kar tanesi düşmeyince. Zamanı kontrol etmişler bakmışlar ki zaman çoktan geçmiş. Mutsuzluk sarmış halkı. Çaresizce bakınmışlar etraflarına. Kimi artık evinin yolunu tutmuş, kimi de hala bir umut düşmesini beklemek için öylece kalakalmış.

“Demek bu vakitti ha” demiş gezgin kendi kendine ve devam etmiş “gerçekten efsane doğruymuş ha..” o esnada şoku atlatamayan kız amaçsızca yürümeye başlamış. Yürümüş yürümüş yürümüş.. Sonra etraf ıssızlaşınca irkilmiş, nerdeyim ben diye düşünmüş. Fakat az ileri de bir aydınlık görmüş. Biraz korkar biraz meraklı ilerlemiş aydınlığa doğru. Kız ilerledikçe ışık daha da büyüyormuş. Ve gökyüzüne yükselmeye başlamış. Kız koşmaya başlamış. Heyecanla koşuyormuş. Karşısındaki gezginmiş. Karşı karşıya geldiklerinde kız durmuş. “Dileğini diledin ama…” demiş kız büyük bir hüzünle.. Gezgin bir adım atmış kıza ve bir adım daha artık kuzey krallığı sınırındaymış ve kızın ellerini tutmuş. O arada hafif bir esinti ve tanıdık bir koku hissetmiş kız. Heyecanla gezgine bakarak gülümsemiş ve ikisinin ellerine gökyüzünden ilk kar tanesi düşmüş…

The Baykuş senin için… Umarım beğenirsin canım, doğum günün kutlu olsun, nice mutlu yıllara : ) İyi ki doğdun… ~Fumi

Himouto! Umaru-chan

himouto-umaru-chan-06-30-15-1

İsim: Himouto! Umaru-chan

Çıkış Yılı: 2013

Bölüm Sayısı: 151+

Türü: Komedi, Okul Hayatı, Seinen, Hayattan Kesitler

Mangaka: Sankaku Head

Çeviri: The Baykuş, Farrelleda

Edit: Fumi

Konusu: 16 yaşındaki küçük kız kardeşim Umaru, şehirde güzelliğiyle ün salmış biridir. İyi kalpli, başarılı ve popüler, herkesin hayranlık duyduğu mükemmel bir kız kardeştir… ya da en azından dışarıdan bakınca insanların inandığı şey bu. Ama bir kere eve adımını attığında, o…

Bölüm 0 Online Oku  MG

Bölüm 1 Online Oku MG

Bölüm 2 Online Oku