Bu Bir Elveda Değil Günceli

Eveet, veda vakti geldi sonunda. Benim gaza gelip “aradan çıksın” kafasıyla birkaç günde onar onar çevirdiğim, sevgili editörümün de bitmesin diye kıyamayıp zorla editlediği mangamız Sakamichi’ye veda ediyoruz. Peki bu bir veda mıdır? Tabii ki hayır, ayda bir açıp baştan sona okuyacağız değil mi? Değil mi?!

Beni tanıyanların bildiği üzere hiçbir şeyi beğenmeyen gıcığın tekiyimdir, her şeyde bir eksik bulabilen x-ray gözlerim, gördüğüm hataları ışık hızında işleyebilen mucizevi bir beynim var. Böyle de neden bu mangada işe yaramıyor bu meretler. Sakamichi no Apollon’un tek hatası kısa olmak herhalde. Yüzlerce bölüm olsun demiyorum tabii ama keşfedilebilecek birçok kısmı vardı hala.

Günümüzde anime izlemesem de, 20 dakika dayanamasam da, “çin çen çon mu izliyosun?” diye soran anne baba amcalara dönsem de, zamanında ben de anime izlerdim. 2011 yazında bu sezon hangi dandik animeleri izlesem diye düşünürken diğer animelerin arasında parlayan Usagi Drop’u gördüm. Bu joseiyle ilk karşılaşmamdı. Joseinin tadını alınca sonraki sezon çıkan Chihayafuru’ya abanmıştım. Chihayafuru’yu da tüketince sonraki sezonda çıkacak olan joseiye abanacaktım, ama her şey ters gitti; Animeyi bıraktım. Evet Sakamichi no Apollon Chihayafuru’nun son bölümünden iki hafta sonra çıktı, ama her şey için çok geçti artık.

Sakamichi’yle tanışma fırsatını böylece kaçırdıktan dört yıl sonra mangasına rastlayıp “aa ben bunu izleyecektim güya” dedikten sonra hemen indirip okumaya başladım. Beni anında büyüledi, o kadar büyüledi ki bitmesin diye günde bir bölüm okuyordum, Psy’nin başına ekşiyordum “ne güzeğğğlll” diye överek. Sonunda dayanamayıp hızlıca bitirdiğimde aklıma “Kodama Yuki’ye bu şaheseri için teşekkür etmeliyim” fikri geldi. Google translate yardımıyla kimin olduğundan emin olmadığım bir mail adresi bulup ingilizce olarak uzun bir mektup yazmıştım. Cevap gelmese bile Kodama Yuki’nin okumuş olma olasılığını düşünüp seviniyorum.

Her neyse, uzattım da uzattım (bu kısaltılmış hali bir de), zaten çoğunuz okumayıp direk bölümlere geçiyorsunuz bilmiyorum mu sandınız😉 Günceli okuyanlara, mangayı okuyanlara, Editörlerime, Kodama Yuki’ye çok teşekkür ediyorum. İlk editörünün gruptan ayrılmasından sonra editi kendi üstüme almışken Tim Burton’ın Batman’i gibi yardımıma koşan Eda’ya özel teşekkür ederim. Duygu sellerini hep beraber yaşadık bu süreçte. Minnettarlığımı göstermek amacıyla onun fikrini çalacağım>:D

Kodama Yuki yoktu
Dandik Manga çoktu
Kodama Yuki geldi
Onları yendi

Bu güzel mangayı
Bizlere verdi                                                           

~Zakkyliar

Günün birinde, bir elin parmağını geçmeyecek kadar mangamın olduğu zamanlarda bir çocuk beni en zayıf yanımdan vurdu ki bu Tim Burton’du. Bahsi geçen çocuk ise Zakkyliar.

Bir manganın hem çevirisini hem editini yapmak kimi zaman külfet olabiliyor. Zakkyliar da mangaları altında boğulmak üzereyken, bir anda Umut ışığı gibi çıktım ortaya. (Zakkyliar’ın ismine gönderme yoktur) Manganın editi için bana sorduğunda, ‘’tabii önce önemli bir şart koştum ki pek tabii sevgili çevirmenim hatırlamaz’’, zaten mangam az neden olmasın diyerek atladım. Hadi bir de bilgi sahibi olayım diye ki birkaç bölüm sonrasında başlayacaktım, açtım okudum neyin nesiymiş diye. Ve işte o anda vuruldum aralarındaki arkadaşlığa, manganın o tanımlayamayacağım havasına, ve birbirinden güzel caz müziklerine. Sakamichi no Apollon’u o kadar sevmiştim ki çevirmenim attığı gibi editler oldum, sonra yetmedi kapısına dayandım, hadi gel akıl karı değil bir iki bölüm cilt cilt gidelim diye. Sonrasında bayram sürprizi yapıp 20 bölüm birden attı ve ben bunu çoook sonrasında fark ettim :))

Manga yelpazem çok geniş olmamakla beraber, josei türünün o kadar hayranı değildim. İşte, Sakamichi joseiyi sevmemde en büyük pay oldu.

Bu son cildi bitirmeye elim varmadığı doğrudur. Editini yaparken bir taraftan mangadaki müziklerin eşliğinde edit yapmayı özleyeceğim, Zakkyliar ile Sakamichi muhabbetimizi de özleyeceğim, Delifişek Sentarou’yu, piyanosuyla kalbime dokunan Kaoru’yu, Sevimli Ricchan’ı, Olimpos grubunu, Mukae-sanı, Kawabuchi ailesini hatta bir ara kızsam da bu bonus bölümlerde sevdiğim Junichi ve Yurika’yı hepsini özleyeceğim. Özledikçe tekrar tekrar okuyacağım, müziklerini açacağım hatta animesine saracağım. Bugün finali şerefine bir güncel yazsak da veda etmiyoruz mangamıza. İlerde sürpriz bölümleri sizi bekliyor olacak.

Ve teşekkürlerimi edip toparlayayım yazımı. Mangamızın Okuyucularına, Temizlemede Ageanas ve Mrv173’e çok teşekkür ederim, temiz bir sayfaya edit yapmak gibisi yoktur bence, insanın gözü gönlü açılır yapası gelir. Fumi’me de teşekkür ederim benimle yaptığı güzel Sakamichi muhabbetleri için, seninle Sakamichi hakkında konuşmak büyük bir keyif oldu her zaman. Veee tabiî ki en büyük teşekkürüm Umut’a, beni en sevdiğim mangalardan birisi diyebileceğim Sakamichi ile tanıştırdığı ve caz sevgisini benimle paylaştığı için. İyi ki o gün bu teklifi bana yaptın ki. Harika bir mangaka ile tanışma ve eserini okuma fırsatı elde edebildim.

Çevirmenim güzel bir mani döktürür de altta kalanın canı çıksın diyerek bir gazel yazmaz mıyım ben de. (ve tabii ki yazamadı en azından denedi) Güzel bir parça eşliğinde güncelimizin tadını çıkarmanız dileğiyle…. ~Farrelleda

Sakamichi aşkına yazayım dedim bir iki söz

Gelmedi ilham perileri, kaçtı gitti hepsi tek tek

Değilim Sentarou gibi gözü pek ve kara biri

Kaçırmadım keçileri daha onunki gibi

Severim dinlemeyi piyanonun sesini

Hiç beceremem çalmayı Kaoru gibi

Yazma dedim Zakkyliar’a, Eda’yı Farrell’dan ayrı

İnatla kopardı Farrell’dan Eda’yı gayrı 

Laf ederim, çekemem sineye değilim bir Ricchan gibi

Olmadı işte yazdığım ne gazel ne de mani

Benzemedi yine bir şeye süregelen yazı katli

Bitireyim yazımı Kodama Yuki’ye iletip saygı ve sevgimi

Haikyo Shoujo Bölüm 3
Çeviri: TheDirectEco Edit: Minel

Sakamichi no Apollon Bölüm 46-47-48-49-50 FİNAL
Çeviri: Zakkyliar Edit: Farrelleda

Amalgam of Distortion Bölüm 1 YENİ SERİ
Çeviri: Hiro Edit: Farrelleda

Yokohama Kaidashi Kikou Bölüm 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65
Çeviri: Zakkyliar Edit: Livanem

Forbidden Kiss Bölüm 39
Çeviri: Sawako Edit: Friolero

Chunqing Yatou Huolala Bölüm 24-25
Çeviri: Tigergirl Edit: Livanem

Trinity Wonder Bölüm 20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30
Çeviri: The Baykuş Edit: Asmin

Bu Bir Elveda Değil Günceli” üzerine 15 yorum

  1. Bir seri bitirip hemen yeni seriye başlayan koca yürekli ekip🙂 Seviliyorsunuz 🙂 Sakamichi animesi uzun zamandır listemde mangasıda bittiğine göre başlamak gerek🙂 Günceldeki Emeğiniz için Teşekkürler🙂 Ellerinize sağlık🙂

    Beğen

  2. Yaaaaaaaaaaaa tebrikler :))) Zakyyyy sonunda finalini gördün… nicesi değer serilerinize çok sevgili Farrelleda ve Zakkyliar🙂 Elleriniz emekleriniz dert görmesin😉 Hayranınızım🙂

    Beğen

  3. Ahaha Zakk ve Farrelleda yazınız çok hoş olmuş eğlenceliydi 😂😂 Şiirleriniz, gazelleriniz 10 numara elbette 😎😎 Vee gerçekten Tebrikler 🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 Zakk’in mangalarini manga-tr’ye yüklediğimde ne zaman Sakamichi’nin de yükleneceğini görsem “Bu hala bitmedi mi ya” dediğim doğrudur 😂😂 Kendi ellerimle yaptığım 🎂 (sadece mumlari ben koydum) afiyetle yiyin ikiniz başkasına yok bi dilimi Zakk’in bir dilimi ise Farrell’den gayrı Eda’nın 😌😌

    Not: Cidden de Zakk’a manga beğendirmek çok zordur hayatımda bu kadar cimri puan veren birini görmedim yahu, benim listem bol 10 puanlı serilerle doluyken Zakk’ın o bulunmaz hint kumaşı değerindeki 10 puanını hak den yegane manga Sakamichi’dir vallahi, çok sevdiği mangakasinin serilerine bile 6-7 verir 😃😃 Zakkyliar, 10 puan vereceği bir manga arayisinda olan kouhai-kun’um dur bulucaz sana bir 10 puan vereceğin bir manga daha, yilmak yok 😎👀

    Beğen

  4. Haha yazılarınızda çok eğlendim gençler, elleriniz dert görmesin. ^^

    Sakamichi’nin bitmesine hem üzüldüm hem sevindim.😀 Böyle harikulade bir serinin Türkçe’ye kazandırılmış olması çok güzel ^.^ Zaten favorilerimde başı çeken serilerden biridir… Ve tabi ki ayda bir olmasa da tekrar tekrar okuyacağız!! xD😀 Ama cidden bana da kısa geliyor. -.-

    Güncel için de teşekkürler arkadaşlarım. ^^

    Beğen

  5. Farrelleda canım ellerine sağlık 😀 çok güzel yazmışsın 😉grup olarak maşallahımız var, pek hızlıyız 😆ben de yakında kendime hız vereceğim 😉

    Beğen

    • Bu arada Apollon serisi için bitmesine çok üzüldüm 😢 seriyi sessizden takip eden biri olarak, serimizi bizimle yol almasını sağlayan zakkyliar ve Farrelledama çoook teşekkür ediyorum 😉😍😍😍

      Beğen

  6. Sakamichi keşke bitmeseydi😢 yaa bu mangayı zakkyliar’ın oku oku oku diye milyonuncu ısrarı üzerine bir tatil vakti başladım okumaya😢 ah ah okudukça içim ısındı 😍😍 iyiki o zaman başlamışım okumaya çünkü tam da manganın son çevirilerini yapıyordu tatlı gıcık zakk 😍😍 gıcığın tekiyim demesine bakmayın siz demiycem çünkü onun en çok bu halini seviyorum 😈 derken sakamichi okudukça balımla uzun uzun sakamichi konuştuk, ne heyecanlı ne duygulu 😢😢 bende özliycem sakamichi muhabbetlerimizi 😢😢 sentarou canım en çok seni sevdim bilesin deli çocuk 😍 hem duygulu hem uçarı 😎😎 balım bana teşekkür etmişsin ama asıl ben size teşekkür ederim 😍 bundan sonra zakk ne zaman şunu oku güzel derse ertelemeyip okuycam 😄😄Bu arada siz ikiniz böyle iyi enerji yakalamışsınız ortak güncel yazmaya devam edin bence 😍 ben okurken çok keyif aldım 😄😄 ama zakk her ne kadar yazdığın tam uymuş ve on numara olmuş olsa da balımın yeteneği kesinlikle ayakta alkışlanır 👏👏 seviyorum ikinizi de 😚😚

    Liked by 2 people

  7. Ben vakit kıtlığına girmişken neden manga üstüne manga bitiriyorsunuz 😢😢 Güncel olduğunu bile unutmuşum. Kendimi unutacağım az kaldı 😅😅 Günceli çok beğendim. Manilerinizin gazellerinizin yanında Shakespeare kim ki? Sizin ve güncelde emeği geçen herkesin ellerine sağlık 😄😄

    Not: Daha söyleyeceklerim vardı ama klavyem Sakamichi bitti diye isyana geldi galiba, bu kadarını zor yazdım 😅

    Liked by 1 kişi

  8. Güncel için çok teşekkürler arkadaşlar. Ellerinize sağlık. Son zamanlarda hep shounen seinen serilere ağırlık verdiniz. Yeni shoujo serilere de başlamayı düşünüyor musunuz acaba🙂 baya oldu gelecek serilerde ki shoujo serilere.

    Beğen

    • Aslında shounen shoujo seinen çevirenler genelde aynı olmuyor, yeni gelen arkadaşlar daha çok Shounen ve Seinen seriler adlığı için ve haliyle ilk serileri olduğu için onlarınki daha çabuk başlanıyor, muhtemelen beklediğin çoğu Shoujo seri Tiger ve Kouen’endir xD Onların eli bayağı bir dolu için hepsine yavaş yavaş sıra geliyor diye tahmin ediyorum ^^

      Beğen

  9. Sakamichi no Apollon’un animesini listeme almıştım fakat birtürlü izleme fırsatım olamadı o yüzden mangasınada başlamamıştım ama şimdi ilk mangasını okuyucam cidden manga daha güzel oluyor😀 Bu kadar beğeneni olduguna göre kesinlikle çok güzeldir🙂 Sakamichi de bu zamana kadar emeği geçen herkese çooook teşekkürler🙂 Güncel yazısı için ve yeni bölümler içinde emegi gecen herkese cok tesekkurler🙂

    Beğen

  10. sakamichi’nin animesini izledikten sonra hemen mangasına koşmuşum. zayıf ingilizcemle devamını okumaya çalışmıştım. yıllar sonra ve tabii ki baştan başlayarak sayenizde türkçe mangasını okumuş bulunmaktayım.

    böyle harika bir mangayı çevirdiğiniz ve okuyabilmemizi sağladığınız için ne kadar teşekkür etsek azdır.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

