Minel’den Dert Bende Derman Sende Günceli…

Evvet! Herkese merhaba.Bir heves güncel yazasım geldi hadi hayırlısı…
Okul dönemi başlayınca ve genel konulara iyice hâkim olması vesilesiyle
aklıma gelen birkaç anımı anlatmak istedim. Ya da ne kadar şanssız bir insan
olduğuma değinesim geldi😛

Kendi yapımdan bahsetmek gerekirse biraz sakin ve sessiz bir kişiliğim vardır.Eh bunun getirisi olarak da utangaçlık mevcuttur.Aslında kendi çevremdeyken sorun yok.Ama ön plana çıkmakla ilgili sorunlarım oldu zaman zaman.En basitinden küçükken ailem, amcamlardan bir şey almaya gönderdiğinde KESİNLİKLE gitmezdim.Ben o kapıyı çalamazdım bile.Kardeşimi gönderirdim.Ya da okulda öğretmenler odasına bile gedemezdim.Bana ne bana ne😛

Orta okul dönemi böyle se

ssiz geçti.Ama liseye başlayınca kendi durumumun farkındalığı arttı.Bu böyle olmaz kendimi aşmam lazım dedim. İlk iş olarak öğrencilerin bir aktivite ile doldurmak zorunda olduğu saatler vardı.Bunlar toplamda 25 saat olmalıydı.Baktım edebiyat hocamız oyun sahneleyecek.

Dedim bende küçük bir rolle hem saatimi doldurur hem de şu ön plana çıkma olayımı azaltırım.Çoban oldum😛 Çok zordu ama gerçektende iyi geldi.Tek sıkıntı oyunu sahneleyeceğimiz gün boğazımın ağrıması ve sesimin çok zor çıkmasıydı.Üstüne hocamızda dondurma ısmarladı😛 Ama genel olarak takdir edilen bir performans olmuştu grupça..Sevdiğim güzel anlardı.

Lise demişken kendimi geliştirmek adına edebiyat derslerinde eli ilk kalkan hep ben oldum.Ve bilin bakalım ne oldu?Sesim resmen titreyerek okudum ilk zamanlar.Öyle fenaydım yani.Ama gün geçtikçe hem okumam düzeldi hem kendimi daha rahat hissettim.Çevrenin de elbette etkisi oldu.Kendime olan inancımın da..
Bunu yine etkinlik saati doldurma amacıyla okul kütüphanesinde haftada bir kez nöbetçi olmam takip etti.Hem kitaplarla tanışmama hem de insanlarla muhatap oldukça kendimi daha rahat hissetmeme neden oldu bu olay.

Demem o ki kendinize inanın,güvenin ve sevin…

Üniversitede ki olaya gelince…İlk olarak Grafik Tasarım mezunuyum.Yani bütün bu anlatacaklarım geçti.Zaman hemen hemen her derde devadır.Benim ki de geçti gitti işte.

Derslerimden birisi olan Temel Desen dersinde çizim yaparız.Ve öğretmenizim sınav için biraz ödev ve malzeme listesi vermişti.Bir yandan ödevleri çiziyor bir yandan da sabahlıyorum.Derken ödev olan çizimlerimi bitirdim.Ve malzemelerden kumaşı ütülerken ezan okunuyordu.Her şey buraya kadar harika.

Sınav saat 10.Ve benim konumum okula araba ile 15 dk.Omuzlarım ellerim ağrıyor bütün gece çizim yapmaktan.Ki bu çizimlerin gecikme sebebi o sıralar biraz hasta olmam L Hala vakit var 2 saat dinleneyim dedim.Alarmı kurdum ve uyudum…

Bilin bakalım ne oldu?Evvet uyuya kaldım.Ve tam 10 da uyandım!Şaka gibiydi gerçektende.İşin en kötü kısmı ise apar topar durağa gitmeme rağmen bir araba bile yok.Bu yeter mi bana?Yetmez!Ben tam sınıfın kapısına gittim herkes çıkıyor.Hocamla konuştum ve durumu açıkladım.Rapor al seni sınava alırım dedi.O öyle dedi demesine ama ben bir fena oldum ki…Kimse ile konuşmadan sınıftan çıktım ve yürüdüm de yürüdüm.En son bir banka turmuş ağladığımı hatırlıyorum.Çok fena etkilemişti.Zira sabaha kadar ödev yap ama derse, sınava gireme..Şaka gibiydi…

Ama tahmin edersiniz ki burada da bitmedi..Biraz ağladım zırladım ama kendime gelmeliydim.Kaldığım yurda gidip sakinleştim ve bir sağlık ocağı vs. aradım.Rapor vermediler sonra hastaneye gideyim dedim ama yol bilmem iz bilmem o vakitler ne yapayım derken, bir arkadaşıma danıştım.O da yarın hallederi dedi.Bende de ateş çıkmış halsiz uykusuzum.Yattım uyudum sinirden.
Daha sonra rapor alamadım tabi.Çünkü o gün olmalıymış.Sonraki gün değil..

Hadi dedim neyse.Sonraki Vizelerde toparlarım.Ama ben saf asafın bilmediği şey ilk vizede “E” (eksik ödev) aldığım için baştan kaybetmişim.Bütün sınavlarım 100 olsa bile o dersten kalmışım.Daha okulda ilk dönemim ben nerden bileyim bütün bunları?Bilsem o derse devam eder miyim?Madem yeniden alacağım…

Sonuç yaz okulu oldu malisef…Her şeye tamam.Bunu da atlatırım dedim.Ama çok sevgili hocamın yaz okulunda bana “Minel senin çizimlerin ne güzelmiş?Sen neden kalmıştın?” demesiyle bir kez daha yıkıldı dünyam.Ah dedim dalga mı geçiyorsun? Bunu içimden dedim tabi ki de🙂 Ama gerçektende unutamam bu anıyı..

Şimdi yazdıklarıma şöyle bir bakınca, biraz kendimce özel anılardı bunlar.Neden anlattığıma gelince…Mavi ailesi öyle içten bir ortam ki zaten yazmadan edemezdim…Bir de benimle benzer duygularda olan insanlar olmuştur belki diyerek yalnız olmadıklarını belirtmek istedim.Ve bir insan istedikten sonra her şeyi yapabilir demek istedim.Her biriniz kendi içinizde çok değerli ve kıymetlisiniz.İhtiyacınız olan tek şey kendinize biraz daha inanmak.Kimin size kötü davrandığı, kimin size başaramazsın dediği önemli değil.En büyük destekçin de köstekçinde yine SENSİN.
Yazdıklarıma bakınca ne dünya ne insanlık nede ülkem için çok bir şey başarmış değilim.Sadece kendim için iyi bir şeyler yaptım.Ve mutluyum.

Derslere gelince.O dönemler elbette üzülmeden yapamadım.Nasıl üzülmem kalmışım sonuçta!Ama hayat bu.Ve zaman…Gerçekten de zamanla her şey yoluna oturuyor.Bazı dertlerin yanında bunlar çok önemsiz kalabiliyor..

Biraz uzun yazayım diye zorladım kendimi ama sanırım sadece saçmaladım.Yazdıklarımı üşenmeden okuduysanız inanılmazsınız.🙂 Sadece yazmak paylaşmak istedim…

Ve güncel tabiî ki de…Herkesin emeğine sağlık.Bizi takip ettiğiniz ve yorumlarınızla yüzümüzü güldürdüğünüz için teşekkür ederim.Siz harikasınız🙂

Bu da güncele ithafen Dert bende derman sende şarkısı..kalsın şöyle bir köşede🙂

 

unOrdinary Bölüm 17-18
Çevirmen: Mayu Temizleme: HaploCoren Editör: Hayal

Handa-kun Bölüm 16-17-18
Çevirmen: Hiro Temizleme: Mrv173 Editör: Farrelleda

Greatest Outcast Bölüm 36-37
Çevirmen: Sumire Temizleme: Hayal Editör: Farrelleda

Revival Man Bölüm 5-6
Çevirmen: The Baykuş  Editör: KingNakama

Mahoutsukai no Yome Bölüm 16
Çevirmen: TheDirectEco Temizleme: Ageanas Editör: Zakkyliar

Le théâtre de B Bölüm 7-8
Çevirmen: Zakkyliar Editör: Chizuru

Green Worldz Bölüm 20
Çevirmen: KomFlag  Editör: Blackie

Minel’den Dert Bende Derman Sende Günceli…” üzerine 25 yorum

  1. İşte ailemizin tatlı editöründen beklenilen harika bir güncel😀. Yani ne desem bilemiyorum deme kküçük minel böyle biriydi ha😈 ayrıca hocana da selamalar😀 o kadar çaba boşuna değildir ama belki de o sayede çizimin gelişmiştir bilemeyiz. Dur dur konusacağım tuttu ^^ harika bir güncel vallaha su gibi aktı geçti ellerine sağlık😀

    dipnot: birlikte alacağımız seriyi iple çekiyorum😈

    Liked by 3 people

    • Ha ha😂😂 ilahi Baykuş bey güldürdünüz beni🙂 Günceli beğenmene
      çok sevindim.❤❤Sizden de bir hayat, anı kesiti dinlemek isteriz 😌
      Alacağımız günceli bi alsak da sende bende insanlık da rahatlasa😂

      Liked by 2 people

  2. Ben çok severek okudum açıkcası hatta bazı yerlerde duygulandım diyebilirim🙂 kendini sevmeyen, kendini değersiz hisseden onca insan var ki anılarını ve düşüncelerini paylaşarak her insanın değerli olduğunu, özel olduğunu, sevmeye ve sevilmeye değer olduğunu ve insana asıl yardım etmesi gereken kişinin kendisinden başka birinin olmadığını belirtmen çok anlamlı olmuş.Bu utanganç kişiliğine rağmen kendi için çabalayan sana saygılarımı sunuyorum🙂

    Liked by 3 people

    • Duygularımı doğru bir şekilde yansitabildiysem ne mutlu bana 😳 insanın kendi değerinin farkında olması çok çok önemli 😊 ve teşekkür ederim bende 💙💙💙

      Liked by 2 people

  3. Evet şöyle kıyıdan kıyıdan duvara yapışık bir halde konu ile alakalı odaya geliyor ve “OPEN THE GATE” ow yanlış replik pardon😀 “tak tak hauzkiping hauzkipiiing bak geliyom ha”😀 Öncelikle ellerinize sağlık niyeyse aklıma bir an ilk defa okuldan kaçtığım zaman geldi tabi ayrıntıya girmeyeyim çok uzun olur😀 5. Sınıftaydım dersleri hiç sevmiyordum zaten, sınıftan bir arkadaş kaçıyordu bende gittim sonra bir baktımki her sınıftan 2’şer 3’er kişi sanki sınıfça örgütlenmişizde kaçıyoruz oysaki kimseyi tanımıyorum ve kalbim yerinden çıkacak gibiydi e tabi bir asosyal kendini aşıyordu adetaaa 😐😀 1 ders saati boyunca gizlene saklana biz bir şekilde okuldan çıktık şöyle bir durdum ve ama varya öyle bir ohh çektimki hala bacaklarım titriyordu kadere bak işte tam yavaşça giderken tanıdık bir ses adımı söyledi ve bu kişi benimle aynı okula giden hem öğretmenim hem de yengem olan kişi idi😀 Ayrıntılara girmedim anlatsam neler neler ama yani o süre boyunca bir halt olmadı, gel sen bir oh çek, nolduu? e tabi faka bastık😀 Buda uzun oldu bea neyse işin özü benim sosyalleşme çabalarımın hep önü kesildi yav derdim o😀 Yok yok bunlar hep hayatın bir şakası diyelim ama sessiz,sakin,çekinik,utangaç olunca daha farklı görüyorsun hayatı hem iyi hem kötü tamam tamam kaçeyrum ben çok uzadi daa😀

    Liked by 4 people

    • Allah iyiliğini versin emi 😂😂😂😂oğlum talihin yok, bahtın kara 😂😂😂ben de okuldan kaçtım. lise 3’te hemde😂😂😂hem de sınıfca 😂😂😂ne günlerdi o günler 😂😂😂ama kesin bir öğretmen bana beddua etti, öğretmen oldum 😂😂😂😂

      Liked by 2 people

      • Hep olumsuzluklarla dolu hayatım bende işte böyle komik komik anlatıyorum kendimde komik buluyorum zaten😀 Hani “Ula ben nasıl böyle birşey yaşamışım” diyorum gülüyorum😀 Hayır yani bide bana gelip “Çık gez azcık olmuyor böyle sosyalleş biraz” diyorlar “E siz zamanında kaçırtmadınız şimdide benim kaçasım yok” diyorum ne yapayım😀 Sizin için iyi olmuş hocam ne güzel işte öğretici olun özgürlük herkesin hakkı😀

        Liked by 1 kişi

    • Yahu dersten kaç demedim derslerle ilgilen aktivitelere katil dedim 😄😄 ama sendeki de bendekine eş bir bahtsizlikmis yani 😂😂 umudunu kaybetme her zaman yeni bir şans çıkar karşına 😇

      Liked by 3 people

      • Yahu benim çevrem bana göre anormaldi bende normal değilimdir zaten e sosyalleşme bizde böyle nabacan mecbuuur😀 Ayrıca sosyalleşmeyi bıraktım ben, kodum bozuk dna da olabilir ne yapayım çaresiziiiim😀 Benim bahtsızlığım 21 yıllık ve hala devam ediyor😀 Bebekken yere düşürmüşler kafamı çarpmışım daha ordan beridir var bu bahtsızlığım evet kafa önemli kafa yani😀

        Liked by 3 people

  4. Kendimi gördüm sanki 😳Tam da şuaralar kendimi destekleyen bir yandan da köstekleyen iç benliğimle savaştığım bir dönemdeyim gerçekten zor bir durum 😣 Yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık 😊 Güncelden de maalesef okuyacağım bir manga olmamakla birlikte okuyanlar adına çok teşekkür ederim 💘

    Liked by 3 people

    • Beğenmene sevindim.İnsan ne yaparsa kendine yapar.ben buna inanırım.bu yüzden hep önce kendimi düşünme taraftarıyim.bunu hiç yapamadım ama tavsiye verirken hep karşımdakine “senden daha değerli kimse yok bu dünyada” derim 😊 teşekkür ederim 😄

      Liked by 3 people

  5. “En büyük destekçin de köstekçinde yine SENSİN.” Minelim çok doğru söylüyorsun vallahi…

    Yazını baştan sona okudum özel dünyanı bizimle paylaştığın için teşekkürler❤
    O dersten pisi pisi kalmana üzüldüm ama hayat işte yine de en kötüsü bu olsun daha da olmasın … ^_^

    Ben ilkokul ve ortaokul yıllarımı pek hatırlamam bile çoğunda pısırık bir tiptim zaten xD Lisede işte az buz bir şeyler oldu😀

    Ben de tiyatroyu üni 1'de yapmıştım acayip heyecan verici bir şey ama hallettik bir şekilde ahaha😀

    Güncelde emeği geçen tüm arkadaşlarıma ve kendime teşekkürler😀

    Liked by 2 people

    • Eco’m 😍😍😍 kuzum her şey insan için yapacak bir şey yok 😄😄 üzüldüm ama geçti 🙈 demek sende tiyatro yaptın 😙 bir gün anılarını da dileriz 😌

      Liked by 1 kişi

  6. Gerçekten o kadar yakın hissettim ki sana kendimi resmen aynı ben dedim🙂 Bende tek çocuğum ve çok aşırı derecede çekingen biriydim. Bir tane arkadasim vardı o okula gitmezse bende gitmek istemezdim falan sınıfta safın tekiydim. Ama lisede olmuyor böyle yeter artık dedim ve birsuru kisi insanlarla tanistim cesitli faaliyetlere katildm ve aştım bu olayı çok özgüven eksikligi vardi ama şuan şükür senin gibi kurtuldum🙂 İlkokul arkadaslarim bile cok sasiriyor beni şuan gördüklerinde. Gercekten kendin için birseyler yapmak kadar bu dünyada güzel birsey yok🙂 Birde bayaa şanssizsin bende oyleyim bi o olayi aşamadim valla hala şanssizim😀 Ama iyi yönden bak belkide böyle olmasi senin icin daha iyidi , iyi düşün🙂 Böyle özel anılarını paylastigin için teşekkür ederim severek, duygulanarak okudum emegine ellerine saglik 🙂 Güncelde emegi gecen herkese cok tesekkürler🙂

    Liked by 2 people

    • Sıla sarılalım kardeşim.👭👭
      Tek çocuklar genelde daha rahat olur diye bilirim ama demek ki genellememek lazım🙂 Seninde kendin için bir şeyer yapman ve bu utangaçlık durumunundan kendini sıyırman bir harika🙂
      Tez zamanda aşamadığın diğer olayıda çözümlemen dileği ile
      Teşekkürler💙💙💙

      Liked by 1 kişi

  7. Ya ya ne yazsam ki şimdi 😶😶 Gece saat 03.34 işte. Ben hala uyanığım. Ee o zaman hadi güncele yorumm 😂😂 Şimdi günceli önceden okudum. Yorum sonradan olunca acaba güncelde ne yazıyordu düşüncesi 🤔 Şaka şaka tabi ki hatırlıyorum. Çok güzel bir günceldi. Daha önce bir yorumumda da bahsetmiştim. Samimiyet 😍😍😍 Samimi bir yazı görünce yelkenler suya iniyorr 😂😂 Ve bu samimi güncel de biricik Minel-sanımdan gelmiş. Tadından yenmez 😙😙 Ellerinee sağlık. Üniversite benim gözümü korkutuyordu. Bu anıdan sonra daha çok korktum 😂😂 Ama olsun destekli köstekli o cümle harikaydı (cümleyi hatırlamıyor). Bu cümle bana ilham verdi. İnancım tam 😎 (ama neye) Gece gece iyi saçmaladım. Yeter bu kadar 😂😂 Güncelde emeği geçenlerin ellerine sağlık 😄😄😄

    Liked by 2 people

    • Ailemizin çılgın kızı Fri!!! 😂😂😂
      Sen ne yazsan okurum ki ben 😍😍😍
      Üniversite harikadır korkma kuzum.Gez toz eğlen :)😌
      Beğenmene sevindim..Darısı senin güncellerine😘

      Liked by 2 people

  8. Ben de yorum yazacağım 😉 Ayy minel yavrum ne çektin sen öyle, ama çok içten duygularını o kadar güzel anlattın ki, çok beğendim 😀 bi an kendi okul yıllarım aklıma geldi 😊ben ilk okul ve orta okulda sessiz sedasız biriydim, sonra lisede kabak çiçeği gibi açıldım. Sınıf arkadaşımın (hemi de erkek ) suratına herkesin önünde tokat atmışlığımdan tutun,(uyuz bir erkek arkadaşın tabi) çöpe attığım kitaplar, okuldan kaçmalar , hocalara lakap takmalar ne ararsan ben de var desem yeridir 😂😂😂üniye gidince bilgisayar dersinden kaldım, ilk vize saatinde uyuya kaldım (ingilizce dersi) allahtan hoca diğer sınıfın sınavına almıştı 😉 sabah yurttan bir çıkardım, gece 10 da kapanışa yakın zar zor yetişirdim 😂😂😂ünideyken sınavlara bir gece önce çalışırdım 😂😂😂gene de bitirdim 😂😂😂neyse konuyu dağıtım ama karakterler farklı olsa da yaşanılan olaylar birbirine benzer oluyor 😉 sen paylaşınca ben de hafızamın tozlu arşivinden çıkardıklarımı paylaşmak istedim. Bu arada yukarıda yazdıklarımı hiç bir yerde denemeyin çocuklar 😂😂😂hayat böyle işte. bir bakıyorsun zaman uçup gidiyor ve geriye bizi biz yapan kararlarımız ve anılarımız kalıyor 😉

    Liked by 2 people

    • “…geriye bizi biz yapan KARALARIMIZ…” yine yakaladım hocam ama ilginç olmuş, burada kastettiğiniz kara baht mı acaba?😀

      Liked by 2 people

    • Livanem 😍
      Valla senden de böyle bir hikaye beklerdim.Tam hayallerimdeki Livanem okul anıları😂😂😂
      Sende uyuya kaldın demek ki…Ama sizin hoca insaflı çıkmış.Dolu dolu yaşamışsın okul yıllarını.😄
      zaten çabuk geçiyor.En güzeli eğlenmek..Dersleri de araya sıkıştırın tabi :)🙈

      Liked by 2 people

Bir Cevap Yazın

