Vampirler

Merhabalar gençler, genç hissedenler ve genç kalanlar. Ben Farrelleda. Bir güncelle daha karşınızdayım. Konumuz ise yılların eskitemediği kimi zaman karizmatik kimi zaman ürkütücü kimi zaman kana susamış bir canavar olarak karşımıza çıkan vampirler.

Vampirlerle ilk tanışmam Gary Oldman’ın Dracula’sı ile olup hemen kapılmıştım rüzgarına. Daha sonraları Bram Stoker’ın Dracula’yı tarihi bir karakter olan Kazıklı Voyvoda’dan esinlendiğini okuyunca böyle cani bir adamı nasıl bize aşık, soylu ve sevilesi bir karakter olarak yutturduğunu görüp takdir ettim zatı. (Hikayesi ne kadar doğru bilinmez) Orta okula giderken Buffy ile tanıştım. Ortada bir vampir varsa avcı olması kaçınılmazdı tabii. O kadar sevildi ki yan dizisi türedi Angel adında onu daha daha çok sevdim. Ruhu olan karizma mı karizma bir vampirdi Angel. Buff’yi hem korur hem de kötülerle savaşmasında yardım ederdi. Şimdilerde vampir dönüşümü geçiren suratları her ne kadar arı sokmuş gibi gelse de çocukluğumun dizisi oldu heyecanla bekler ve izlerdim. Joss Whedon seni minnetle anıyorum. Sayende harika bir çocukluk geçirdim

Şu karizmaya bakar mısınız yahu. İzleyin izlettirin izlemeyen kalmasın

 

Sonraları Vampirle Görüşme ile yarı vampir yarı insan avcımız Blade çıktı karşıma. Anladım ki ben vampirleri seviyordum ve daha fazla vampir filmi izlemeliydim. Dönem dönem çıkan vampir filmlerini takip etmeye başladım. Kimisinde vampirlerin sarımsağa alerjisi vardı, kimisinde haç ve kutsal suya dayanamıyorlardı. Çoğunun ortak özelliği güneşte yanıp kül olmalarıydı. Ne zamanki vampirler güneşe çıkıp yanmak yerine parıl parıl parladılar vampir filmlerine o zaman ara verdim.

Vampir kitaplarına da bulaştım. Okuduklarımdan beğendiğim de oldu beğenmediğim de. Hiçlikten Gelen Kız tavsiyemdir bu arada. Ardından vampirli animelerle tanıştım. Hellsing’i izledim, Vampir Şovalye’nin bir sezonuna dayanabilip bıraktım. Shiki izlemeye çalışıp uyuya uyuya bitirdim. Blood Lad be Blood izledim lakin sarmadı. En son Diabolik Lovers bakayım dedim açtığım gibi kapattım. Akıllara zarardı En son da Owari No Seraph izledim kısmen güzeldi ama beklediğimi bulamadım. Ufak ufak vampirlere ilgimi kaybettim anlayacağınız. Şu sıralar vampirlerin yerini zombiler aldı ben de ama bu başka güncelin konusu

Eva Fan Servisi

Animelere bulaşıp da mangalara bakmamak olmaz mı. Yukarıda resmini de gördüğünüz Noblesse adlı manhwaya başlayıp vampir aşkım tekrardan depreşti. Uyuyan güzel misali derin uykusundan gözlerini teknolojinin olduğu bir dünyaya açıp kültür şoku yaşayan karizma mı karizma Cadis Etrama Di Raizel söylenince bir havalı duran lakin akılda tutması biraz zor bir isme sahip asilzademizin ve sadık yaveri misali Frankenstein’ın maceralarını konu alıyor. Başlarda yine mi lise teması bari üniversite olsaydı da harcamasalardı şu güzelim adamları dediğim, sonrasında işlerin dehşet bir hal aldığı tavsiye edilen bir manhwa haline gelmiştir. Bu güzelim manhwayı okuyun okutun.

Unutmadan bünyemizde bulunan çevirisini Sumire’nin editini Eva’nın yaptığı Midnight Secretary ve ilerde Kouen’in çevirisini benim de editini yapacağım Midnight Hunters adlı bu iki vampir temalı mangadan Secretary’i afiyetle okumanızı Hunters’ı da merakla beklemenizi tavsiye ediyorum, lakin daha başlanmadı çevirisine

Vampirlere nereden geldik diye soracak olursanız. Eva’nın güncel yazısını aklıma sokmasıyla. Sevgili DeppTodoke’nin çevirisini yaptığı benim de editini üstlendiğim Phantasmal Tale Under the Moonlight adlı manga vesile oldu bu günceli yazmama. Sözde onun tanıtımını yapacaktım lakin bu daha çok kendi reklamımı yapan bir güncel gibi oldu Zaten mangamızın o kısacık tanıtımı her şeyi anlatıyor deyip konuyu burada noktalıyorum lakin çok sürdü güncel yazım biraz daha yazsam hikayeye bağlayacağım çünkü. Buraya kadar merak edip okuyanlara teşekkürlerimi eder sizleri güncelle baş başa bırakırım sayın Mavi Manga takipçileri. Birkaç ayın beni teğet geçmesi temennisiyle Selametle…
Arakawa Under the Bridge Bölüm 35
Çeviri: Tigergirl,   Temizleme: Rosamary Edit: Eva

Because you are One Shot 
Çeviri & Edit: Tigergirl

Cappuccino Bölüm 5
Çeviri: TheDirectEco   Edit: Farrelleda

Hokuto no Ken Bölüm 68
Çeviri: Sumire  Temizleme: Andromeda  Edit: Eva

Kiwaguro no Brynhildr Bölüm 21
Çeviri: TheDirectEco  Temizleme: Andromeda Edit: Eva

Magdala de Nemure Bölüm 5
 Çeviri: Kouen Ç. kontrol: Mayu Temizleme: Victorica Edit: Eva

Midnight Secretary Bölüm 8
Çeviri: Sumire   Temizleme: Mayu  Edit: Eva

Phantasmal Tale Under the Moonlight Bölüm 0-1-2-3 Yeni Seri!
Çeviri: La Reina (1) & DeppTodoke (3) Edit: Farrelleda

Tate no Yuusha no Nariagari  Bölüm 19
Çeviri: Mayu, Edit: Eva

Take Care of My Cat Bölüm 56
Çeviri: Tigergirl, Edit: Eva

The One Bölüm 11
Çeviri: Guiltyangel Ç. Kontrol: Sumire Edit: Eva

Youth Gone Wild Bölüm 42
Çeviri: Sumire  Temizleme: Unnamed User   Edit: Eva

Zettai Renai Program Bölüm 1 Yeni Seri!
Çeviri: Tigergirl,   Temizleme: Rosamary Edit: Eva

Vampirler” üzerine 46 yorum

  1. Güncelde emeği geçenlere teşekkürler yeni seriler hayırlı olsun vampirler aşktır ya 😀 şu dediğin diziye bakayım izlemedim ben 😀

    Liked by 2 people

  2. Bir sürü ama bir sürü seri 😍😍 ve mükemmel bir güncel yazısı 🙂 ama malesef ne vampirleri severim ne de nobblesi -noblesi severdim eminim ama manhwa okumamaya yeminliyim 😥- vampirler malesef alacakaranlık çıkıp ay edward ne yakışıklı dedikleri an bitti ben de 🙂 orada bir kere ayıcığım emmeth’ım vardı 😍😍😍😍 ama kimse takmadı 😢😢😢 ben de vampir konusunu açmadan bitirdim 🙂 tabi benim zamanımda yoktu kaliteli diziler ilk alacakaranlık ilr başlayınca bitiyor istek haliyle 😦 güncelde bol bol manga var herkesin ellerine sağlık 🙂 hemen bitirin şu serileride okuyayım 😄😄😘 güncelde emeği geçen herkese teşekkürler 😄😄

    Liked by 1 kişi

  3. Güncel için teşekkürler farrelleda!!çok güzel bir yazı olmuş..ben de vampirlere bayılırım..Angel’ın fotosunu görünce ufak çapta bir baygınlık geçirdim eski günlere döndüm falan ay ne izlerdim buffy,angel falan..çok severdim. ya angel’ın bi oğlu mu ne vardı Connor diye aşıktım o zamanlar ona:D harbiden noldu acaba o çocuk nerelerde ki:) angel’a da aşıktım gerçi:D buffy’yi de hep izlerdim,orda da willow’u severdim,çok cool bi karakterdi:) valla iki dk’da geçmişe götürdüğün için arigatou:) yeni serileriniz hayırlı olsun inşallah zaman buldukça okuyacağım^-^ bu bol bölümlü güncelde emeği geçen herkesin ellerinesağlık :*

    Liked by 1 kişi

    • Willow’u ben de severdim. Hele o inanılmaz değişimi. Kız nasıldı nasıl oldu ilerleyen bölümlerde 🙂 Buffy dizisinden çok Angel’ı seviyordum. Hafta sonları iple çekiyordum, hele o jenerik müziği efsaneydi. Sen deyince baktım Cannor hayallerimi yıktığın için sağol Nana bazen hatırladığın gibi bırakmak daha güzel oluyormuş 🙂 Yıllar gerçekten acımasız ama Angel yine aynı karizma 🙂 Ve rica ederim Nana böyle Angel, Buffy izleyen kişileri bulunca mutlu oluyor insan, zira pek yok etrafımda bilen. İzlemeyen çok şey kaçırıyor gerçi o zamanki duyguları verir mi bilmem 🙂

      Beğen

      • willow’un yanlış hatırlamıyosam dark willow olduğu zamanlarda çok cooldu ya:)connor için ben de keşke araştırmasaydım dedim 😀 buffy ve angel’ı yeni nesil bilmiyor malesef,yani yeni nesilden kastım genelde bizim nesil biliyor demek istedim ^-^ ben de seviniyom böyle arada bir görünce işte ondan coştum yani yorumda 😀 sen deyince angel’ın açılış müziğini açtım harika ya..yine eski günlere götürdü..şuan izlesek belki eski teknoloji olduğu için garip gelebilir ama yine de heyecanla izlerim sanırım 🙂

        Liked by 1 kişi

    • Evet Dark Willow iken acayip havalıydı. Evet bizim dönem güzeldi, yaşlıymışız gibi oldu ama daha gençliğimizin baharındayız bu arada 🙂 Değil mi müziği ile bir başlardı ekrana kilitlenirdim. Vampir dönüşümleri birazcık acayip geliyor şimdi bakınca ama dediğin gibi Nana, yeri farklı bende hala severek izlerim.

      Beğen

  4. Güncel yazısı için ellerine sağlık Farrelleda’cım ve güncelde emeği geçen tüm arkadaslarin da ellerine sağlık 🙂

    Çok fazla vampirci değilimdir ama severim, mesela senin yata yata bitirdiğin Shiki benim favorimdir hıh 😛

    Liked by 2 people

    • thedirecteco,shiki benim de favorilerimdendir..konusu,kurgusu,karakterleri,müzikleri,herşeyiyle vampirlere farklı bir bakış açısıydı.çok beğenmiştim hatta arşivimde de yer alır kendileri 🙂

      Liked by 1 kişi

      • Kelimesi kelimesine katılıyorum nanacım ❤ Benimde arşivimde yerini aldı bir güzel 😁 Yorumlarda hep sakin havasından çoğu kişinin sıkıldığını okumuştum ama bir gıdım bile sıkılmadım ben, sadece bir iki kişi üzerinde değil de bütün köyün hikayeye dahil olması, gizemin yavaş yavaş çözülmesi,vampir diye bir şey yoktur yargısının çürütene kadar geçen o süre zarfı bence çok gerilim ve heyecanlıydı, lakin son bölümlerde bir gözümü kırpmadan izledim desem de yalan olur ahaha 😀

        Liked by 1 kişi

    • Teşekkürler TheDirectEco. Shiki+ gece+ışıklar kapalı. İşte ben havasına girmek için animenin böyle yaptım. Onun için bu animeyi hep uyku ile bağdaştırıyorum çok tatlı geliyordu zira uyku animenin o dingin havasında 🙂 Ama sonlara doğru uyku falan kalmadı tabii. Severim ben de favorim olacak kadar değil.

      Beğen

  5. Vampirleri oldum olası çok severim ❤ Kitaplardan tut, dizilerde, animelerde, mangalarda 😀 Kısacası her yerde 😀 Ve Buffy’i bir gün izlemek istiyorum 🙂 Vampire Knight ❤ Shiki (çok sevdiğim serilerden) ❤ Diabolik lovers iyice abarmışlardı cidden zor bitirdim.
    Noblesse'ı okumayanlar okusunlar gerçekten harika ❤ Raizel ❤ 😀 Güncele gelsem keşke bir an önce ama yavaş yavaş okuyorum 😀 Eva bana terlik atacak yakında 😀
    Vampir aşkımı depreştirdin Farrelleda 😀 Güncel yazın harika olmuş. Güncelde emeği geçen herkesin ellerine sağlık 😀 Yeni başlayan serilerimizde hayırlı olsun 🙂

    Liked by 3 people

    • Mayu Buffy izle üstüne bir de Angel yap tadından yenmez 🙂 Diabolik bakayım dedim demez olaydım kapatıp kaçtım hemen 🙂 Noblesse on bölüm gerideyim ben arada biriktirip birden okuyorum. Ve teşekkürler Mayu 🙂

      Liked by 1 kişi

      • İzlicem Farrelleda 😀 En iyisini yapmışsın. Ben nasıl izledim onu ya 😀 Noblesse’ın daha yarısındayım, güncele gelsem okumayı özlücem biliyorum o yüzden yavaş yavaş okuyorum 😀

        Liked by 1 kişi

  6. güncel için ellerinize sağlık ^^
    güncel yazısını da oldukça güzel buldum :3 geçmişin Angel’ı şimdilerde Bones adlı dizide hala aynı karizması ile sahneliyor kendini ve Vampirle Görüşme favori vampir filmim diyebilirim :3
    tekrardan arigato ^^

    Liked by 1 kişi

  7. Farrelleda güncelde vampirler varsa elbetteki iki kelam etmezsem olmaz.ben romantik sever bir insan olarak romantizmi içeren vampir filmleri herzaman sevmişimdir. Vampir dediğin yakışıklı olmalı ve benim favori vampirim Lestat ve Luis oldu.sonrasında Edward geldi. Edward ‘ı her daim seven biri olarak sanırım sizler korkunç olduğunu dusunmediginizden sevmiyorsunuz sanırım. Tabi mangada favorim real asilzadem. Frank de rael’le yarışır. Ama evam canım Frank sana kurban olsun der ve güncelde emeği geçen arkadaşlar güncel veren elleriniz dert görmesin. Hepinize kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum 😀

    Liked by 3 people

    • Vampir deyince akan sular durur:) Lestat bayılırım ya ama Edward için aynısını söyleyemeyeceğim 🙂 Vampir dediğin bence de karizma olmalı Livanem ama ne bileyim güneş ışığına çıkamamak, vampir olmak demek. Bu da gidince bir özelliği havası kalmıyor o yüzden sevmiyorum Alacakaranlık. Benim favorim klişe olacak ama Raizel diyebilirim gerçi hepsi birbirinden karizma ama:) Teşekkürler Livanem.

      Liked by 1 kişi

  8. Vampiler diyince akan sular durdu, Farrelleda’ nın yazdığını görünce zaman…
    Noblesse benim ilk webtoonumdur ona o kadar aşığım ki canım sıkıldıkça tekrar tekrar okuyorum❤❤, tekrar aynı heyecanı yaşıyorum hatta her hafta pazartesi naver e girip korecesini ablama okutuyorum ablam yoksa da resimlere bakıyorum 😍 Ben ingilizce dizi izleyen biri olmadığım için Buffy’i ilk defa görüyor ve duyuyorum ama vampirli olduğu için inşallah 2 sene sonra izlerim diye düşünüyorum. Niye 2 sene? Çünkü ygs ve lys denen şeyler beni ve birçok kişiyi bekliyor T_T
    Hellsing ve Shiki’yi izledim ve severim,shiki’yi ben de biraz zorla bitirmiş olabilirim 😅
    Ben de tabii ki vampir kitaplarına merak saldım ama o kadar güzel kitaplar bulunmuyor bu zamanlarda sürekli romantizme falan kayıyorlar zannedersem 8. Sınıfta vampir günlüklerini okuma gafletine düşmüştüm sonra 1. Kitaptan sonrasını okumadım. Bram stoker’ın Drakula’sını tabii kide okudum hatta onunla da yetinmedim Bram Stoker’ın kayıp günlüğünü de okudum.
    Vampirlerin Kazıklı Voyvoda’dan geldiğini de vampirler,cadılar, hayaletler ve başka bilinmeyenler adlı kitaptan yine 8. Sınıftayken öğrenmiştim. Neyse çok konuştum şimdi biraz da yarınki sınavıma hazırlanayım bu aralar pek giremiyorum o yüzden biraz uzatayım dedim yorumumu.
    Güncel için teşekkürler, hepinize çok çok teşekkür ederim, hepiniz bir tanesiniz 😘 ama Farrelleda ayrı 😘😘😘 ❤❤

    Liked by 3 people

    • Noblesse benim 2.webtoonum olur ilki Black Haze 🙂 O halde izleme listene eklemelisin Hayal çünkü enfes bir dizidir ardından veya eş zamanlı olarak Angel da izle. Sanki dizinin yapımcısı gibi hissettim kendimi reklamını yapıp duruyorum 🙂 Anna Rice güzel yazıyor ama pek dişe dokunur vampir kitabı yok dediğin gibi. Vampir Günlükleri hayalet yazarlar tarafından yazılmış bir kitap yanlış hatırlamıyorsam onun için hiç bulaşmadım, dizisine baktım azıcık daha çok yan dizisine 🙂 Bram Stoker’ın Kayıp Günlüğü okumadım listeme eklerim merak ettim. Güzel yorumun için de teşekkürler Hayal sınavlarında başarılar.

      Liked by 2 people

      • Black haze benim bayağı sonraları gördüğüm bir webtoondur ama hemen gönlümü kapıverdi. Hatta çevirisi bırakıldı diye 5-6 çeviri grubuna bayağı bir ısrar etmişliğim var. Çevrilmediği halde ben ingilizceden 4 defa tekrar okudum ve her seferinde yeni şeyler öğrendim, tabii Türkçe okuyunca bayağı bir açıklık kazanıyor. Sen beni bu ızdıraptan kurtardın ya çok teşekkürler 🙂
        Sınavlar hakkında ben de kendime başarılar diliyorum ve sana tekrar teşekkür ediyorum ^_^

        Liked by 1 kişi

  9. Eğlenceli yorumlarınız ve keyifli mangalarınız için teşekkürler 🙂 hey gidi günler buffy için saatlerce tv karşısında çıkmasını bekleridk 🙂

    Liked by 2 people

  10. Yaşlıların ve içi geçmişlerin görmezden gelindiği bir güncel. Yaşlıysam suç mu ha, suç mu? Ühüüü 😥
    Vampirli şeylerden maalesef ki pek hoşlanmıyorum *Vampirli seri çevirmeni:D* Bunda övüle övüle bitirilemeyen ama izleyince büyük hayal kırıklığı yaşadığım Vampire Knight’ın etkisi büyük sanırsam ki.. Aynı şekilde Alacakaranlık serisi de.. Hellsingi aman aman olmasa da severim. Ve bir istisna da canım serim Sekretercim var ❤ Ama sen sevdiğine göre Midnight Hunters güzel olacak gibi, merakla beklemekteyim 🙂
    Ve ve ve… Eva fan servisine bayıldım 😀
    (Zombi deyince neden aklıma yalnızca ve direkt One Piece geliyor acaba XD)
    Hikayeye bağlaman bence sıkıntı olmazdı, o inanılmaz hikayeni gördükten sonra mutlulukla karşılarım 😀
    Güncel için hepimizin ellerine sağlık 🙂
    Dipnot: Bir güncelde kardeşimin isim sayısını yakalamış olmanın haklı gururunu yaşıyorum XD 😛

    Liked by 4 people

  11. ellerine sağlık Farrelleda… çok tatlı ve vampirli bir güncel olmuş işlkjhg vampirler aşktır candır yaaa.. ben de ergenlik zamanlarımda (aah ah ne zamanlardı 😀 ) baya bir aşk yaşadım benim ilk aşkım Blade di (kalp kalp kalp…) sonra edward falan vardı en son ama onlarla aşk yaşamam ve vazgeçip uzaklaşmam aynı zamanlarda olup bitti… ama hala vampirseverim. 😀 emeği geçen herkese teşekkürler..

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

